طراحی و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی

محتوای کرنراستون (CornerStone):

گاهی وقت‌ها یک کلمه کلیدی دارید که هر کاری می‌کنید، رتبه نمی‌گیرد.
صفحه‌ای که قرار است برای آن کلمه رتبه بگیرد، ته صفحه اول نتایج گوگل (در حالت ایده‌آل) نمایش داده می‌شود و تکان هم نمی‌خورد. (معمولا به خاطر رقابت)
گاهی وقت‌ها هم می‌شود که شما یک محتوای عالی نوشته‌اید ولی گوگل اصلا آن را نمایش نداده و به جای آن یک محتوای نامربوط و در صفحه دو نمایش می‌دهد.
گاهی وقت‌ها راه حل ایجاد محتوای کرنراستون است.

اما محتوای کرنراستون چیست؟
در وبسایت آن را توضیح دادیم.
از اینجا:
اما خلاصه کنیم:
محتوای کرنراستون که به مقاله بنیاد محتوا (!!!!!) یا سنگ بنا ترجمه شده در واقع مغز محتوای وبسایت شماست.
برای ایجاد یک محتوای کرنراستون:
1- شما باید یک مقاله حول و حوش یک موضوع بنویسید.
2- درباره تمام کلمات کلیدی مرتبط در آن حرف بزنید.
3- آنقدر بنویسید تا خسته شوید. تا دیگر جایی برای نوشتن باقی نماند. اگر شده 3000 کلمه!
4- بعد بیایید درباره تمام بندهای این مقاله مقاله‌های کوچکتر اما عمیقتر بنویسید.
5- از این مقاله‌ها با انکرتکست مناسب به آن مقاله اصلی لینک دهید.
6- از صفحه اصلی سایت به آن لینک دهید.
به این صورت به گوگل میفهمانید که برای کلمه کلیدی مورد نظر، صفحه اصلی کدام است.

یادتان هست که گفتیم سایت سئو نمی‌شود. درواقع این صفحه است که سئو می‌شود؟!
اینجا گفتیم:
برخلاف بدن، وبسایت می‌تواند چندین مغز داشته باشد.
برای تمام “مجموعه کلمات کلیدی مرتبط با هم” در وبسایتتان، همین کار را تکرار کنید.
خیلی از مسائل حل می‌شود.

مثال می‌زنیم:
یک محصول دارید مثلا آموزش زبان انگلیسی
بیایید در صفحه این محصول مفصلا درباره تمام کلمات کلیدی مرتبط با آن مقاله بنویسید.
“چگونه زبان بیاموزیم”، “آموزش زبان در کمترین زمان ممکن”، آموزش گرامر زبان انگلیسی”، آموزش کلمات زبان انگلیسی”، “بهترین آموزش زبان انگلیسی”، مقایسه زبان انگلیسی با زبان چینی”، “زبان انگلیسی یا فرانسه”، “یادگیری زبان انگلیسی” و….

بعد بیایید در مقالات جداگانه این کلمات کلیدی را بازتر کنید. از آنها به مقاله اصلی لینک دهید.
نهایتان کارهای off-page را انجام دهید:
در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
برای آن لینک بسازید.

به این صورت انگار به گوگل میفهمانید محتوای شما به جز مغز وبسایت شما، مغز محتواهای موجود در وب هم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *